alt="Digital Solution">
Το ηλεκτρονικό εμπόριο τα τελευταία χρόνια έχει μεγάλη άνοδο στην χώρα μας κι έτσι αντίστοιχα έχει προκύψει μεγάλο ενδιαφέρον δημιουργίας ηλεκτρονικών καταστημάτων που να ικανοποιούν τις ανάγκες.   Έτσι λοιπόν αν έχετε ήδη κάποιο κατάστημα που θέλετε να ξεκινήσετε μέσα από το eshop να δραστηριοποιείτε ή να ανανεώστε ένα ήδη υπάρχον ηλεκτρονικό κατάστημα θα πρέπει να ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα.   Τα βήματα για την έναρξη του δικού σας e-shop είναι τα παρακάτω:  
  • Έδρα της επιχείρησης
  • Κατάλληλη επιχειρηματική δραστηριότητα
  • Προμηθευτές προϊόντων
  • Εταιρίες ταχυμεταφορών (courier)
  • Άλλοι επαγγελματίες που θα χρειαστεί να συνεργαστείτε
  • Κατασκευή Eshop
  • Μετά την κατασκευή του ηλεκτρονικού καταστήματος
 

1ο βήμα – Έδρα της επιχείρησης

  Βάση της Ελληνικής Νομοθεσίας είστε υποχρεωμένοι να έχετε κάποιον χώρο δικό σας ή προς ενοικίαση για το εμπόρευμα σας, φυσικά δεν μπορείτε στο σπίτι σας στην προκειμένει περίπτωση να δηλώσετε ως χώρο εκτός αν μιλάμε για dropshipping.   Σε περίπτωση που επιθυμείτε να έχετε σχέσεις με άλλες χώρες τις Ευρωπαικής Ένωσης, για την αποφυγή του ΦΠΑ, θα πρέπει να ενεργοποιήστε τις ενδοκοινωτικές συναλλαγές.  

2ο βήμα – Κατάλληλη επιχειρηματική δραστηριότητα

  Για την διάθεση προιόντων και να εκτελέσετ πωλήσεις από το eshop σας είτε αφορά Χονδρική, είτε λιανική θα πρέπει η επιχείριση σας να έχει ξεκινήσει τη λειτουργία της και να έχει κατάλληλη επιχειρηματική δραστηριότητα. Αυτό θα δηλωθεί μέσω των ΚΑΔ που θα επιλέξετε με την βοήθεια κάπου λογιστή.   Αν δεν έχετε επιχείριση θα πρέπει να δημιουργήστε σίγουρα μια.  

3ο βήμα – Προμηθευτές προϊόντων

  Στην περίπτωση που θέλετε να πουλήσετε προϊόντα που εσείς παράγετε, τότε δεν θα χρειαστεί να διαβάσετε περαιτέρω για αυτό το βήμα.   Στην περίπτωση που δεν παράγετε κάποια προϊόντα, θα χρειαστεί να βρείτε κάποιον ή κάποιους προμηθευτές για να σας προμηθεύσουν με τα προϊόντα που θα εμπορεύεστε.  

4ο βήμα – Εταιρίες ταχυμεταφορών (courier)

  Για να μπορέσετε να αποστείλετε τις παραγγελίες σας, θα χρειαστεί να συνεργαστείτε με μία εταιρεία ταχυμεταφορών, τα λεγόμενα courier, η οποία θα αναλάβει να παραλαμβάνει από εσάς τα πακεταρισμένα δέματα και να τα παραδίδει στον πελάτη σας.  

5ο βήμα – Άλλοι επαγγελματίες που θα χρειαστεί να συνεργαστείτε

  Λογιστής    Δικηγόρος  

6ο βήμα – Κατασκευή e-shop

  Θα χωρίσουμε την κατασκευή του eshop σε υποκατηγορίες για να την εξηγήσουμε και λίγο καλύτερα καθώς περιλαμβάνει αρκετές ενέργειες που πρέπει να γίνουν.   Πληρωμές στο eshop Εδώ υπάρχουν δύο κατηγορίες, οι online πληρωμές & οι offline πληρωμές.   Οι Online Πληρωμές είναι αυτές που γίνονται αυτόματα μέσα από την ιστοσελίδα χωρίς να χρειαστεί να πάτε για παράδειγμα σε μία τράπεζα και το μεγάλο πλεονέκτημα για εσάς είναι ότι γίνεται αυτόματα η χρέωση του πελάτη μόλις καταχωρήσει τα στοιχεία του, χωρίς να απαιτείται από εσάς έξτρα διαδικασία. Κάποιες από τις online πληρωμές είναι η Πληρωμή με Κάρτα (πιστωτική ή χρεωστική), το Paypal, η πληρωμή μέσω τραπέζης (όχι όμως η κατάθεση σε λογαριασμό αλλά η αυτόματη σύνδεση και πληρωμή μέσω ebanking.   Εάν πρόκειται να προσθέσετε την πληρωμή με κάρτα μέσω τραπέζης, είναι φρόνιμο να ξεκινήσετε από νωρίς τις διαδικασίες για τη δυνατότητα αυτή καθώς η τράπεζα αργεί συνήθως να απαντήσει (μόνο στη Viva έχω παρατηρήσει πολύ γρήγορες διαδικασίες για την έκδοση του e-pos). Συνήθως, πρέπει να απευθυνθείτε στο Merchant τμήμα της τράπεζας για να σας δώσουν τη δυνατότητα για το e-pos. Οι προμήθεια σε αυτήν περίπτωση είναι  κάτω συνήθως λίγο κάτω από 1%.   Μια νέα υπηρεσία που είναι διαθέσιμη στην Ελλάδα εδώ και λίγο καιρό είναι το Stripe, μια πύλη πληρωμών σαν το PayPal αλλά με τη δυνατότητα να δεχτείτε κάρτες κατευθείαν μέσα στο e-shop και τις διαδικασίες να είναι εξαιρετικά γρήγορες. Η προμήθεια αυτή τη στιγμή για κάρτες εντός ευρωπαϊκής ένωσης είναι στα 1.40% +0.25€ ανά συναλλαγή.   Οι offline πληρωμές είναι αυτές που δε γίνονται τη στιγμή της παραγγελίας μέσα από την ιστοσελίδα και συνήθως είναι πιο δαπανηρές είτε από άποψη κόστους είτε από άποψη χρονου (είτε για τον πελάτη είτε για εσάς) κι απαιτούν περισσότερες ενέργειες για την συλλογή και την ταυτοποίησή τους. Παρόλα αυτά, παραμένουν πολύ ισχυρές επιλογές σε ένα eshop στην Ελλάδα καθώς πολλοί πελάτες προτιμούν πιο «ασφαλή» τρόπο για την πληρωμή της παραγγελίας τους καθώς δεν επιθυμούν ή δεν γνωρίζουν να βάλουν τα στοιχεία της κάρτας τους σε ένα eshop. Οι πιο χαρακτηριστικές είναι η Κατάθεση σε Τράπεζα, η Αντικαταβολή & η Πληρωμή στο Κατάστημα.   Domain Name Το Domain Name είναι το όνομα που θα βρίσκεται το ηλεκτρονικό σας κατάστημα, για παράδειγμα το www.digitalsolution.gr που είναι το δικό μας domain. Οι πιο συνηθισμένες καταλήξεις για ελληνικά eshop είναι το .gr, .com, .eu, .com.gr κτλ. Βέβαια πλέον στις μέρες μας έχουν μπει κι άλλες καταλήξεις, όπως .shop, .store, .co τα οποία και μπορείτε να επιλέξετε. Το κόστος συνήθως δεν είναι μεγάλο, ξεκινάει από τα 10€ περίπου τον χρόνο και το δύσκολο είναι απλά να βρείτε ένα όνομα που να σας ταιριάζει και να είναι ευκολομνημόνευτο.   Φιλοξενία e-shop Η φιλοξενία του e-shop σας, ή αλλιώς το γνωστό hosting, είναι εκεί που πραγματικά βρίσκεται η ιστοσελίδα σας. Εκεί είναι τα αρχεία της, η βάση δεδομένων της. Αυτός είναι πραγματικά ο υπολογιστής (ο γνωστός μας server) που «σερβίρει» τo e-shop σας στους χρήστες. Και όλα τα παραπάνω καθιστούν την φιλοξενία του e-shop σας ίσως το πιο σημαντικό κομμάτι της δημιουργίας του.   Το e-shop σας πρέπει να φορτώνει γρήγορα .   Ακόμη, το e-shop σας πρέπει να είναι συνεχώς online καθώς και να έχει αυτόματα backups για λόγους ασφάλειας καθώς μπορεί να χρειαστεί η επαναφορά του σε περίπτωση κάποιας βλάβης. Όλα αυτά τα παρέχει μία σωστή φιλοξενία αλλά δεν είναι σίγουρο ότι θα βρείτε εύκολα μία τέτοια.   Λογότυπο – Εταιρική Παρουσίαση   Ηλεκτρονικό Κατάστημα Αν και το θέμα μας είναι η δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, η αλήθεια είναι ότι αυτό είναι το τελευταίο κομμάτι μιας, όπως διαβάσατε και παραπάνω, μεγάλης λίστας ενεργειών που πρέπει να εκτελεστούν.   Η κατασκευή e-shop λοιπόν είναι το βήμα που θα κάνετε για τη δημιουργία του ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Εδώ θα κάνω μία παρένθεση και θα αναφέρω ότι δεν πιστεύω με τίποτα σε ερασιτεχνικές δουλειές για τέτοιου επιπέδου project (κλασικό παράδειγμα, έχω έναν ανιψιό που σπουδάζει πολυτεχνείο και ασχολείται με ιστοσελίδες και μου είπε ότι θα μου φτιάξει αυτός ένα φτηνό eshop, να το βοηθήσω μωρέ το παιδί).   Το e-shop σας λοιπόν πρέπει να δημιουργηθεί έτσι ώστε να ταιριάξει με την ηλεκτρονική σας παρουσία, να είναι φιλικό προς τους χρήστες, να είναι άριστα βελτιστοποιημένο για τα κινητά (τελευταία οι τάσεις ξεφεύγουν πάνω από 80% για τους χρήστες που επισκέπτονται τα eshop από το κινητό τους) και φυσικά να σας αρέσει! Ακόμη, θα πρέπει να είναι βελτιστοποιημένο για τις μηχανές αναζήτησης για να μπορεί να ανιχνευθεί και να ανέβει στα οργανικά αποτελέσματα της Google. Τέλος, θα πρέπει να φορτώνει γρήγορα και να προσφέρει στο χρήστη μια άριστη εμπειρία καθώς με αυτόν τον τρόπο θα προσπαθήσει να τον πείσει να κάνει και κάποια αγορά!  

7ο βήμα – Μετά την κατασκευή του ηλεκτρονικού καταστήματος

  Παράλληλα με την κατασκευή του e-shop σας θα δημιουργήσετε λογικά και κάποιους λογαριασμούς σε κάποια από τα social networks καθώς και θα καταχωρήσετε την επιχείρησή σας στο Google MyBusiness.   Από αυτό το σημείο και μετά πρέπει να επιλέξετε πώς θα κινηθείτε για να προωθήσετε το e-shop σας και να φτάσετε στα μάτια των δυνητικών πελατών σας. Οι επιλογές που έχετε είναι οι εξής: Markeplaces (Skroutz, BestPrice, Amazon κτλ), Google Ads, Διαφήμιση σε Social, Προώθηση SEO.